Sunday 19 July 2015

Rakkaita kyläilijöitä

Minä sain vieraita-rakkaita sellaisia - kummipojan ja Maijun. Tai vieraita ja vieraita, kummipojan olen tuntenut pikku rääkyjästa asti ja Maijunkin enempi vuosia kuin muistan. Mutta joka tapauksessa. Minun elämäni nyt on kertakaikkiaan aika hiljaista ja hämäläisen hidasta. Ei tällä viikolla.
Maanantaina olin töissä, ei mitään erityistä mutta ei kyllä hidastakaan - ambulanssinkin jouduin kutsumaan minuutteja ennen kotiinpääsyä kun yksi tätönen katui.
Tiistaina olin Sandhamissa, saaristossa konsertissa. Sininen taivas ja lämmittävä aurinko -täällä kotona oli satanut aina välillä kuin saavista kaataen. Ja se konsertti- Divane-kolme sopraanoa, aivan loistavaa.
Nuo tytöt osaa laulaa ja niin mukavia vielä että.

Muksut oli tulleet illalla aikaisemmin ja olivat jo nukkumassa kun tulin kotiin.
Keskiviikon aamupäivällä suuntasimme Maijun ja minun vakio butiikkeihin (askartelu ym) keskustaan kun oli luvattu poutaa ja !! minä en ostanut mitää - ihan tosi äiti en mitään, vannon, kysy vaikka Sepolta. Ei kyllä Maijukaan löytänyt mitenkään erikoisen paljon.
Sitten lähdettiinkin IKEAan ja kun oltiin voimistettu itseämme lounaalla shoppailukin onnistui paremmin, minä ostin äidille neljät tossut, Muuten ei ollut kuin kahta kokoa, mutta niitä kun venyttää tunnin niin hyvät on. Muista ostoksista en muista, ai niin ittellekin kahdet tossut.
Torstaina käytiin ostaa muutama multasäkki, meillä kun on savimaa, joka ihan huvikseen syö joka multalitran, jonka minä tai joku muu raahaa tänne. Joka vuosi saa täyttää ettei kukkapenkki ole ihan maan uumenissa. Ja sitten käytiin Lidlissä vesi ostoksilla, on se häpeällista että tuo saksalainen vesi maistuu paljon paremmalta, mutta minkäs sille teet. Tuli ostettua muutama litra, oho 48x1,5 = 72. No onneksi kukaan ei lue tätä muuta kuin äiti niin eivät tiedä mitä mun autotallin lattia on täynnä.
Perjantaina käytiin ruokaostoksilla, ostin kissanruokaa että on tarpeeksi lomankin ajaksi. Mitä Maiju ja Seppo ostivat saavat kertoa itse, en minä toisten asioista kerro, mutta ei ainakaan tossuja IKEAsta.
Käytiin me kerran lenkillä
mutta kun siellä oli aivan julmasti näitä niin ei huvittanut mennä useamman kerran,

eikä kyllä oltas kerettykään, jos ei oltais keskellä yötä menty, kun meillä oli niin paljon yhden UNOn kanssa tekemistä että meinasin perjantaina myöhästyä töistä. Ja kun tulin kotiin oli asunto tyhjä ja laiva lähtenyt. kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen. Lauantaista kerron ensi kerralla.
terv Jaana


No comments:

Post a Comment